Πέμπτη 6 Νοεμβρίου 2014

Καμία ελπίδα για συνέχιση της κατασκευής της περιμετρικής οδού Καβάλας




Μια ανακοίνωση που εξέδωσε το γραφείο τύπου του ΠΑΣΟΚ δίνει μια άλλη διάσταση στο ήδη "ταλαιπωρημένο" έργο της κατασκευής της περιμετρικής οδού Καβάλας. Σύμφωνα με την ανακοίνωση αυτή -η οποία αναφέρεται στα συμπεράσματα που προέκυψαν από την συνάντηση αντιπροσωπείας της παράταξης, αποτελούμενη από τους Γιάννη Μαγκριώτη, Χρόνη Μακρίδη και Γιάννη Κυανίδη, με την διοίκησης της "Εγνατία Οδός Α.Ε."-, η μελέτη για το έργο της περιμετρικής έχει καθυστερήσει πάρα πολύ, σε βαθμό που να μην υπάρχει καμία προοπτική για να βρεθούν πόροι για την ολοκλήρωση των εργασιών στο άμεσο μέλλον.

Η ανακοίνωση αναφέρει τα εξής:

« Θέλουμε να ευχαριστήσουμε τη διοίκηση και τα στελέχη της Εγνατίας Α.Ε για την αναλυτική ενημέρωσή τους. 
Η δουλειά της Εγνατίας από την πρώτη μέρα συγκρότησης και λειτουργίας της, είναι πολύ σημαντική. 
Σήμερα κάτω από δύσκολες συνθήκες συνεχίζει την θετική της πορεία. 

Μετά την ολοκλήρωση του βασικού άξονα της Εγνατίας των 670 χιλ Αυτοκινητόδρομου, κατασκευάζει και ολοκληρώνει τους κάθετους άξονες και άλλα σημαντικά έργα στην Βόρειο Ελλάδα και στο Βόρειο Αιγαίο. Της έχει ανατεθεί επίσης το έργο της αποκατάστασης των Χ.Α.Δ.Α και έχει σημαντική παρουσία στις Βαλκανικές χώρες, λόγω της υψηλής τεχνογνωσίας που διαθέτει. 

Ειδικότερα θα θέλαμε να παρατηρήσουμε:

α) Έχουν υπάρξει αρκετές υπερβάσεις στα χρονοδιαγράμματα ολοκλήρωσης των έργων που είναι σε εξέλιξη. Κύριες αιτίες είναι οι καθυστερήσεις των δικαστικών αποφάσεων για τις απαλλοτριώσεις, τα οικονομικά προβλήματα των αναδόχων και η χρηματοδότηση των έργων. Όλοι οι εμπλεκόμενοι στα έργα πρέπει να φροντίσουν να ολοκληρωθούν το αργότερο μέχρι το τέλος του 2015, γιατί διαφορετικά θα έχουν μεγάλο πρόβλημα χρηματοδότησης. Τα θέματα αυτά πρέπει ιδιαίτερα να προσέξει η κυβέρνηση. 

β)Έχουν καθυστερήσει σημαντικά να ολοκληρωθούν οι μελέτες για έργα, όπως οι Περιφερειακοί δρόμοι, της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας, της Ξάνθης και των Σερρών. Αυτό σημαίνει και αδυναμία χρηματοδότησης για την κατασκευή τους τα επόμενα χρόνια. 

γ) Ο Αυτοκινητόδρομος Ε61 (Σέρρες-Δράμα-Καβάλα), με μόνη εξαίρεση το τμήμα Δράμα- Καβάλα, του οποίου οι μελέτες είναι σε εξέλιξη, δεν έχει καμιά ουσιαστική πρόοδο και φυσικά καμιά προοπτική χρηματοδότησης για την κατασκευή του στο προσεχές μέλλον. 

δ) Πρέπει να επιταχυνθεί η κατασκευή και να ολοκληρωθεί ο άξονας Θεσσαλονίκη-Σέρρες- Προμαχώνας, μέσα στο 2015, γιατί θα προκύψουν και προβλήματα χρηματοδότησης.

ε)Επίσης πρέπει να ολοκληρωθούν για τον ίδιο λόγο μέσα στο 2015 και οι κάθετοι άξονες της Εγνατίας, Αλεξανδρούπολη –Ορμένιο και Καστοριά-Κρυσταλοπηγή, Θετικές είναι οι εξελίξεις στον Άξονα Φλώρινα-Νίκη, ο οποίος μπορεί να ολοκληρωθεί μέσα στο 2014.

στ) Δυστυχώς παραμένει χωρίς σαφές χρονοδιάγραμμα δημοπράτησης και χρηματοδότησης, ο σημαντικός οδικός άξονας Θεσσαλονίκη-Έδεσσα. Αυτή πρέπει να είναι η άμεση προτεραιότητα της κυβέρνησης. 

ζ) Μεγάλες είναι οι καθυστερήσεις σε δύο σημαντικά έργα της Χαλκιδικής, το Θέρμη- Γαλάτιστα και το Μουδανιά- Ποτίδαια.

η) Η κατασκευή των κόμβων στη Δυτική Περιφερειακή της Θεσσαλονίκης είναι εντός των χρονοδιαγραμμάτων. Υπάρχουν προβλήματα που πρέπει να ξεπεραστούν γρήγορα για να μην δημιουργήσουν εμπόδια στην κατασκευή του έργου, μέχρι το τέλος του 2015. 

Τέλος, θέλουμε να σημειώσουμε ότι για όλα τα έργα και αυτά που εκτελούνται και αυτά που προγραμματίζονται, κρίσιμη παράμετρος είναι η χρηματοδότησή τους. Επειδή οι διαθέσιμοι πόρου του Δ ΚΠΣ (ΕΣΠΑ) έχουν σχεδόν εξαντληθεί, η κυβέρνηση θα πρέπει σύντομα να δεσμευθεί για το ύψος των πόρων που θα διαθέσει στο επόμενο ΚΠΣ (Σ.Ε.Σ 2014-2020) για την κατασκευή σημαντικών έργων, για την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής της Βορείου Ελλάδας, από την Ήπειρο μέχρι την Θράκη. 

Όσο αφορά το θέμα της παραχώρησης για την λειτουργία και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού σε ιδιώτες, πιστεύουμε ό,τι ειδικά στην οικονομική συγκυρία που ανοίγεται μπροστά μας, η κυβέρνηση πρέπει να αναθεωρήσει τα σχέδιά της. 

Η Εγνατία έχει κατασκευαστεί με δημόσιους και κυρίως κοινοτικούς πόρους. Τα έσοδα από τα διόδια πρέπει να χρησιμοποιούνται για την λειτουργία, την συντήρηση, την ασφάλεια και τα μικρά συμπληρωματικά έργα σε αυτήν. 

Ο άξονας της Εγνατίας και οι κάθετοι σε αυτήν, σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν για γεωστρατηγικούς και φυσικά αναπτυξιακούς λόγους. Κάθε άλλη επιλογή θα οδηγήσει στην αναίρεση αυτών των στόχων, χωρίς να μπορεί να προσφέρει έσοδα στο δημόσιο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου