Τετάρτη 22 Οκτωβρίου 2014

Το Σ.Α.Σ. επαναφέρει την NEL Lines στην γραμμή του Βορείου Αιγαίου! - Η απόφαση στα χέρια του υπουργού Ναυτιλίας




Τεταμένη ήταν η ατμόσφαιρα κατά την διάρκεια της χτεσινής συνεδρίασης του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, στην διάρκεια του οποίου συζητήθηκε -μεταξύ άλλων- η τροποποίηση  των δρομολογίων στη γραμμή Καβάλας –Πρίνου κατά τη χειμερινή περίοδο 2014-2015 και το αίτημα για επαναδρομολόγηση της NEL, με τους εκπροσώπους της  να πιέζουν προκειμένου το ΣΑΣ να εγκρίνει την επαναφορά της γραμμής που συνέδεε το λιμάνι της Καβάλας με τα νησιά του Β. Αιγαίου χωρίς επιδότηση.

Το Σ.Α.Σ. επαναφέρει την NEL Lines! - Την τελική απόφαση θα λάβει ο υπουργός Ναυτιλίας

Το ζήτημα της ΝΕΛ απασχόλησε έντονα τους παριστάμενους στην συνεδρίαση, καθώς ο κ. Αβραντίνης, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, καθώς και άλλοι εκπρόσωποι της, επιτέθηκαν στα μέλη του ΣΑΣ, αλλά και στον Γενικό Γραμματέα κ. Μπούσιο, που προεδρεύει του Συμβουλίου. Ο κ. Αβραντίνης μίλησε για προειλημμένες αποφάσεις και κατηγόρησε το ΣΑΣ, λέγοντας ότι έχει διακοσμητικό ρόλο, αναφερόμενος στην δήλωση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη.

Από την άλλη, ο βουλευτής Καβάλας Γιάννης Πασχαλίδης δήλωσε κατηγορηματικά αντίθετος με την επαναφορά της ΝΕΛ στα δρομολόγια του Βορείου Αιγαίου, τονίζοντας ότι η λειτουργία της εν λόγω εταιρίας ταλαιπώρησε αλλεπάλληλα το επιβατικό κοινό, επηρέασε αρνητικά τις μεταφορές των προϊόντων και υποβάθμισε τη σύνδεση της Καβάλας,  καθώς και τις προσπάθειες του Υπουργείου ώστε να καταστεί το λιμάνι της Καβάλας ακτοπλοϊκός κόμβος για τη Βόρεια Ελλάδα.

Ο Δήμαρχος Λήμνου κ. Δημήτρης Μαρινάκης,  αφού ευχαρίστησε τον Βουλευτή Καβάλας γι' αυτήν του την  παρέμβαση,  δήλωσε πως τόσο ο ίδιος όσο και το σύνολο των κατοίκων της Λήμνου επιθυμούν το ίδιο για τα δρομολόγια που συνδέουν το νησί τους με την Καβάλα.

Να σημειωθεί ότι στη συνεδρίαση ήταν παρόντες,  εκτός από τον Γιάννη Πασχαλίδη και ο βουλευτής Λέσβου της ΝΔ Παύλος Βογιατζής,  καθώς και οι 2 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ  Αγνή Καλογερή και Γιάννης Ζερδελής. Άπαντες σημείωσαν ότι η NEL LINES υποβάθμισε την εν λόγω σύνδεση, κάτι που προκάλεσε έντονη νευρικότητα στους εκπροσώπους της εταιρίας, φτάνοντας μάλιστα στο σημείο ακόμα και να υβρίζουν τον υπουργό Ναυτιλίας και τον Γενικό Γραμματέα, να διακόπτουν συνεχώς την συνεδρίαση, να μιλούν για συμπαιγνία ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ-ΠΑΣΟΚ κατά της NEL και να απειλούν ότι θα καταφύγουν στα δικαστήρια.

Η απόφαση του ΣΑΣ, τελικά, δεν εξεδόθη το απόγευμα της Τρίτης και αναμένεται να δημοσιοποιηθεί σήμερα. Ωστόσο το ποια θα είναι η απόφαση έχει προκαλέσει σύγχυση, καθώς ενώ αρχικά είχε γίνει γνωστό (από την εφημερίδα "Λημνιακή Φωνή") ότι οι εκπρόσωποι της NEL ανέφεραν ότι θα αναιρέσουν το αίτημα της εταιρείας, στην συνέχεια γνωστοποιήθηκε (σε νεότερο δημοσίευμα της "Λημνιακής Φωνής") ότι ο κ. Αβραντίνης, αμέσως μετά την απόσυρση των παρευρισκόμενων (για να μείνουν στην αίθουσα μόνο τα μέλη του ΣΑΣ), άλλαξε άποψη και ανέφερε ότι για να αναιρέσουν το αίτημα τους θα πρέπει πρώτα να μιλήσουν με τους νομικούς τους συμβούλους!

Εν συνεχεία, σύμφωνα με πληροφορίες της ίδιας εφημερίδας (αλλά και του metaforespress.gr) το ΣΑΣ ψήφισε θετικά στο αίτημα της ΝΕΛ για ελεύθερη δρομολόγηση του πλοίου «Μυτιλήνη», στη γραμμή του Βορείου Αιγαίου. Στο αιτιολογικό του το ΣΑΣ τονίζει ότι δεν συντρέχουν λόγοι και προϋποθέσεις προκειμένου η συγκεκριμένη εταιρεία να αποκλειστεί από διαγωνισμούς η προσκλήσεις ενδιαφέροντος. Επίσης, ανέστειλε την κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής της εταιρείας ύψους 1,5 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, στην εισήγηση του από τις 04/09/2014, ο προϊστάμενος της διεύθυνσης της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής είχε προτείνει να μην κηρυχθεί έκπτωτη η συγκεκριμένη εταιρεία, αφού τα δρομολόγια της εκτελούνται πλέον επί ένα μήνα κανονικά στο Βόρειο Αιγαίο από το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «Μυτιλήνη». Είχε αναφέρει επίσης, ότι ο εκπρόσωπος της εταιρείας, που είχε κληθεί σε ακρόαση για πλημμελή εκτέλεση των δρομολογίων, επικαλέστηκε οικονομικό πρόβλημα λόγω καθυστέρησης στη διαδικασίας εξυγίανσης της ΝΕΛ και υποσχέθηκε ότι δεν θα υπήρχαν προβλήματα στο μέλλον.

Και ενώ οι εξελίξεις τρέχουν, το εφετείο Πειραιά με σημερινή του απόφαση αναφορικά με την αίτηση ασφαλιστικών μέτρων που κατέθεσε η ΝΕΛ, δεν έκανε δεκτή την αίτηση της εταιρείας για αναστολή της έκπτωσης, όπως αυτή προέκυψε μετά την απόφαση του καθ ύλην αρμόδιου Υπουργού.

Και ενώ λοιπόν η ΝΕΛ παραμένει έκπτωτη από τη γραμμή Καβάλα- Λήμνος- Μυτιλήνη- Χίος- Βαθύ Σάμου, το δικαστήριο φαίνεται ότι αποδέχτηκε τους δύο άλλους ισχυρισμούς της εταιρείας. Έτσι, το εφετείο Πειραιά, με την απόφαση του αποδέχεται ότι δεν συντρέχουν λόγοι και προϋποθέσεις προκειμένου η ΝΕΛ να αποκλειστεί από διαγωνισμούς ή προσκλήσεις ενδιαφέροντος, το επόμενο διάστημα και επίσης, ανέστειλε την κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής της εταιρείας ύψους 1,5 εκατ. ευρώ.

Η απόφαση αυτή είναι γνωμοδοτική βέβαια και όλοι πλέον αναμένουμε την απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη. Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Βαρβιτσιώτης ήταν αυτός που είχε αποφασίσει την έκπτωση της NEL Lines από την γραμμή του Βορείου Αιγαίου, συνεπώς θα πρέπει να περιμένουμε την απόφασή του για να διαπιστώσουμε αν θα αλλάξει στάση ή όχι.

ΑΝΕΘ και ΝΕΚ ζήτησαν μείωση των δρομολογίων από και προς την Θάσο

Όσον αφορά το αίτημα για τροποποίηση των δρομολογίων στην ακτοπλοϊκή γραμμή Καβάλας –Πρίνου, οι εκπρόσωποι  της Κοινοπραξίας- ΑΝΕΘ επικαλέστηκαν, προκειμένου για τη γραμμή Καβάλας – Πρίνου  τη μειωμένη επιβατική κίνηση και ζήτησαν τη μείωση των δρομολογίων κατά τη χειμερινή περίοδο, με την επαναφορά στην προτέρα κατάσταση (πριν την απόφαση του  υπουργείου να παραμείνουν αυξημένα τα δρομολόγια) και  με το τελευταίο μάλιστα πλοίο να αναχωρεί από την Καβάλα  στις 14:00 το μεσημέρι.

Στην ομιλία του ο κ. Πασχαλίδης υποστήριξε ιδιαίτερα την πρότασή του για την ανάγκη τήρησης της απόφασης του Υπουργείου να παραμείνουν τα αυξημένα δρομολόγια στις γραμμές της Θάσου, ένα καθολικό αίτημα των κατοίκων του νομού μας που αναβαθμίζει την ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού και αποτελεί προϋπόθεση ανάπτυξης και ανάκαμψης της περιοχής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου