Τετάρτη 8 Οκτωβρίου 2014

Οι "φήμες" επαληθεύτηκαν. Την παλιά χάραξη από τη Ν. Καρβάλη ακολουθεί ο ΤΑΡ




Άλλαξε η απόφαση στην πορεία ή δεν αποδέχθηκε ποτέ η Κοινοπραξία του αγωγού ΤΑΡ την πρόταση του ΤΕΕ-ΑΜ που φέρονταν ότι “υιοθέτησε” με μεγάλη ευκαιρία στη Ν. Καρβάλη, από την αρχή κιόλας της διαβούλευσης; Αυτός ο γρίφος δεν είναι εύκολο να λυθεί,  εκείνο πάντως που ξεκαθάρισε χθες κατά την ενημερωτική συγκέντρωση των κατοίκων της Ν. Καρβάλης είναι ότι οι χάρτες της εταιρίας στηρίζονται στην πρώτη όδευση και όχι στην μεταγενέστερη.

Το πρωί της Τετάρτης ο Περιφερειακός Σύμβουλος Αλέξανδρος Ιωσηφίδης, με την εξουσιοδότηση προφανώς των κατοίκων, έλαβε σε σφραγισμένο φάκελο από τον μηχανικό που έχει συμβληθεί με την Κοινοπραξία τον χάρτη όδευσης του αγωγού από την περιοχή της Ν. Καρβάλης -βάζει . Από τον χάρτη προκύπτει ότι η εταιρία δεν έλαβε υπόψη της την πρόταση του ΤΕΕ, όπου ο αγωγός έβγαζε αλώβητο το αγρόκτημα της Ν. Καρβάλης.


Η εταιρία επικαλέστηκε ότι δεν μπόρεσε να αποδεχθεί τη χάραξη που πρότεινε το ΤΕΕ, γιατί θα έβλαπτε τη Λεύκη, όπως ειπώθηκε. Ο πρώην πρόεδρος του ΤΕΕ-ΑΜ, Λάζαρος Βασιλειάδης, όμως, παρουσίασε σε ηλεκτρονική μορφή τους χάρτες που καταρρίπτουν αυτή την αιτιολόγηση. Ακόμη,  η εταιρία, σύμφωνα με πληροφορίες, επικαλέστηκε για την απόρριψη της εναλλακτικής πρότασης  όδευσης από τη Ν. Καρβάλη, όπως και για την περίπτωση της όδευσης από τα Τενάγη, το υψηλότερο κόστος του έργου, λόγω της ορεινότητας του εδάφους. Και για το σημείο αυτό υπήρχε ανταπάντηση,  και, συγκεκριμένα το παράδειγμα της Καστοριάς, όπου ο αγωγός περνά από υψόμετρο 1.000 και πλέον μέτρων,  όπως και το αντίστοιχο  της Αλβανίας , την οποία ο αγωγός διαπερνά από μεγάλο υψόμετρο.


Αυτό που διαφάνηκε χθες ήταν ότι οι κάτοικοι της Ν. Καρβάλης θα προσφύγουν στο ΣτΕ, ως φυσικά πρόσωπα, υπογράφοντας την κοινή προσφυγή, που θα συντάξουν ο Δήμος Καβάλας και ο Αγροτικός Σύλλογος.

Στη χθεσινή ενημερωτική συνάντηση εκτός από τους κ.κ. Βασιλειάδη, Μυστακίδη και Καλπακίδη, που πήραν και το λόγο για να ενημερώσουν τους 70, ίσως και περισσότερους κατοίκους που έδωσαν το «παρών», παραβρέθηκαν η πρόεδρος της «Δημωφέλεια» Αναστασία Ιωσηφίδου, ο πρόεδρος του Τοπικού Συμβουλίου, Νίκος Γκίκας, οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι, Αλέξανδρος Ιωσηφίδης,  Τάσος Τσαλδαρίδης,  Φώτης Καραλίδης  και Κώστας Μορφίδης,  ο τέως δήμαρχος Καβάλας Κωστής Σιμιτσής , οι Δημοτικοί Σύμβουλοι,  Χρήστος Τσοχαταρίδης, και Ηλίας Ιωαννίδης, ο πρόεδρος της Στέγης Πολιτισμού Ν.. Καρβάλης, Καπλάνης Ιωσηφίδης, μέλη Πολιτιστικών Συλλόγων και πολίτες.


Μετά την εκτενή ενημέρωση του κ. Βασιλειάδη  και άλλων που έλαβαν το λόγο,  συντάχθηκε ψήφισμα στο οποίο εκφράζεται η αρνητική θέση της τοπικής κοινωνίας στην όδευση του αγωγού. "Αποδείχθηκε αυτό που φοβόμουν όλο το προηγούμενο διάστημα, η εταιρία διαβεβαίωνε ότι τουλάχιστον για τη Ν. Καρβάλη θα προέβαινε  στη χάραξη που προτείναμε εμείς , έμεινε όμως με τις  υποσχέσεις , επομένως οι μηχανικοί είχαν στη διάθεσή τους μόνον τον αρχικό χάρτη και το δικό μας. Αυτό, όπως αντιλαμβάνεστε, αφήνει ηθικά εκτεθειμένη την εταιρία", δήλωσε ο κ. Βασιλειάδης αμέσως μετά το τέλος της σύσκεψης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου