Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ψήφισμα. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ψήφισμα. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Δευτέρα 3 Νοεμβρίου 2014

Στον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης οι μαθητές του 5ου Λυκείου Καβάλας - Καταλήψεις σε 3 σχολικές μονάδες του νομού (βίντεο-φωτογραφίες)




Σε μια πρωτότυπη ενέργεια προχώρησαν το πρωί της Δευτέρας οι μαθητές του 5ου Γενικού Λυκείου Καβάλας, οι οποίοι θέλησαν να διαμαρτυρηθούν και να εκφράσουν την αγωνία τους για τα όσα συμβαίνουν τον τελευταίο καιρό στην δημόσια εκπαίδευση, με την καθιέρωση του "Νέου Λυκείου". Έτσι, μετά από συνέλευση που πραγματοποιήθηκε στο προαύλιο του σχολείου τους, και σε συνεργασία με τους καθηγητές τους και τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων, αποφάσισαν αντί για την προγραμματισμένη τους εκδρομή να ετοιμάσουν ένα ψήφισμα -στο οποίο περιέγραψαν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν με την αύξηση της ύλης, την έλλειψη προγραμματισμού από το υπουργείο Παιδείας και την τράπεζα θεμάτων- και να το επιδώσουν στον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καβάλας Απόστολο Βαγενά.

Πράγματι, μια σημαντική μερίδα μαθητών του 5ου Γενικού Λυκείου συγκεντρώθηκε έξω από το κτίριο της πρώην Νομαρχίας Καβάλας, ενώ τα μέλη του 15μελούς συμβουλίου επισκέφθηκαν το γραφείο του κ. Βαγενά, στον οποίο και επέδωσαν το ψήφισμά τους (με την παράκληση να κοινοποιηθεί και στον Υπουργό Παιδείας Ανδρέα Λοβέρδο). Ο κ. Βαγενάς εξήρε την πρωτοβουλία των μαθητών του 5ου Γενικού Λυκείου (την οποία και χαρακτήρισε ως "υπόδειγμα ωριμότητας") και υποσχέθηκε να προωθήσει το ψήφισμα στο Υπουργείο Παιδείας -διαμέσου της Περιφερειακής Διεύθυνσης ΑΜΘ.





Το ψήφισμα αναφέρει τα εξής:

Οι μαθητές του 5ου ΓΕ.Λ. Καβάλας θέλουμε να εκφράσουμε την ανησυχία μας και την έντονη διαμαρτυρία μας για την κατάσταση που βιώνουμε στα σχολεία και στην ζωή μας τα τελευταία 2 χρόνια.

Για το λόγο αυτό, αντί για κατάληψη, αποφασίσαμε να αφιερώσουμε ένα μέρος του περιπάτου μας για ενημέρωση και συζήτηση πάνω στα θέματα που μας απασχολούν. Έτσι καταλήξαμε, μετά από γενική συνέλευση των μαθητών να εκφράσουμε συντονισμένα τις αγωνίες και τις ανησυχίες μας. Ζητάμε από την Πολιτεία να τις ακούσει και από την κοινωνία να τις συμμεριστεί.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε είναι η εντατικοποίηση των σπουδών μας όπως αυτή εκφράζεται μέσα από τον όγκο της ύλης, την τράπεζα θεμάτων, τη σύνδεση όλων των μαθημάτων και όλων των τάξεων με τις εισαγωγικές για το Πανεπιστήμιο εξετάσεις.



Όλα τα παραπάνω κάνουν απωθητικό το σχολείο για τους μαθητές, δυσβάσταχτο οικονομικά για τους γονείς και το απομακρύνουν από τον ουσιαστικό σκοπό του, που δεν είναι άλλος από την παροχή γενικής και ολοκληρωμένης Παιδείας.

Ένα άλλο πρόβλημα είναι η έλλειψη έγκαιρου προγραμματισμού και ενημέρωσης από την πλευρά του Υπουργείου σε θέματα όπως είναι η αντιστοίχιση ομάδων προσανατολισμού και σχολών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Το αποτέλεσμα είναι εμείς οι μαθητές να μη γνωρίζουμε στη Β' Λυκείου ποια ομάδα προσανατολισμού να ακολουθήσουμε, ώστε να εισαχθούμε στη σχολή που επιθυμούμε.

Ακόμα, η λειτουργία της τράπεζας θεμάτων για τη Β' Λυκείου είναι ανύπαρκτη, άρα εμείς και οι καθηγητές μας βαδίζουμε στα τυφλά.

Τα μεγάλα προβλήματα της εκπαίδευσης είναι η παραπαιδεία, η βαθμοθηρία, η στέρηση του ελεύθερου χρόνου των μαθητών, το κυνήγι της πληροφορίας και όχι της γνώσης, ο όγκος της ύλης που δε συμβιβάζεται με το κοινωνικό σχολείο και τελικά η απαξίωση της Δημόσιας Παιδείας. Όλα τα παραπάνω πιστεύουμε πως ενισχύονται αντί να λύνονται μέσα από το "Νέο Λύκειο".



Αντιλαμβανόμαστε ότι η αλλαγή ενός εκπαιδευτικού συστήματος δεν γίνεται αυτόματα, όπως επιχειρείται τώρα. Πιστεύουμε όμως πως κάποιες διορθωτικές κινήσεις είναι εφικτές.

Ζητούμε λοιπόν:
  • Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα
  • Μείωση της ύλης ώστε να είναι διαχειρίσιμη από μαθητές και καθηγητές και να μη γίνεται απλώς διεκπεραίωσή της
  • Ποιοτική διδασκαλία με αξιοποίηση σύγχρονων διδακτικών μεθόδων. Αυτό προϋποθέτει ότι το Υπουργείο Παιδείας θα φροντίσει για την αναβάθμιση των υποδομών των σχολείων έτσι ώστε να ανταποκρίνονται στους νέους στόχους
  • Άμεση και έγκαιρη ενημέρωση για την αντιστοιχία ομάδων προσανατολισμού με τις Πανεπιστημιακές Σχολές
  • Αναβάθμιση των ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ έτσι ώστε να βρίσκουν διέξοδο οι συμμαθητές μας οι οποίοι βρίσκονται στο Γενικό Λύκειο από ανάγκη και όχι από επιλογή
Θέλουμε ένα σχολείο που να μαθαίνει στον μαθητή πώς να μαθαίνει, πώς να δημιουργεί, πώς να συνδημιουργεί, πώς να χαίρεται τη χαρά της δημιουργίας.

Θέλουμε ένα σχολείο που να μη μας στερεί το χαμόγελο

3 σχολεία υπό κατάληψη - Την Τετάρτη οι εκλογές της ΕΛΜΕ Καβάλας, κλειστά τα γυμνάσια και τα λύκεια

Κατά τα άλλα, 3 σχολικές μονάδες στον νομό Καβάλας δεν λειτούργησαν σήμερα λόγω κατάληψης:

  • το 6ο Γυμνάσιο Καβάλας (με αίτημα...την αποκατάσταση του δρόμου προς το νοσοκομείο, ο οποίος περνά μπροστά από το γυμνάσιο - ένα αίτημα το οποίο ο κ. Βαγενάς χαρακτήρισε "πολύ σωστό και λογικό", πλην όμως σημείωσε πως "από την πλευρά μου δεν μπορώ να κάνω τίποτα"),
  • το 2ο Λύκειο Καβάλας, και
  • το Γενικό Λύκειο Λιμεναρίων.
Την προσεχή Τετάρτη 5 Νοεμβρίου θα διεξαχθούν οι εκλογές για την ανάδειξη του προεδρείου της ΕΛΜΕ Καβάλας. Κατά την διάρκεια της διεξαγωγής των εκλογών τα γυμνάσια και τα λύκεια θα παραμείνουν κλειστά.

Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2014

Στην δημοσιότητα το ψήφισμα των κατοίκων της Νέας Καρβάλης για την όδευση του αγωγού TAP




15 ημέρες μετά την ενημερωτικής συνέλευσης που διεξήχθη στο Πολύκεντρο της Νέας Καρβάλης και στην οποία έγινε γνωστό ότι, παρά τα όσα είχαν αποφασιστεί κατά την διάρκεια των διαβουλεύσεων του περασμένου καλοκαιριού, ο μηχανικός που είχε εξουσιοδοτηθεί από την κοινοπραξία που έχει αναλάβει την κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου TAP ξεκίνησε να ζητάει συμβόλαια και τίτλους ιδιοκτησίας από κατοίκους της περιοχής οι οποίοι θα θιχτούν από την αρχική χάραξη του αγωγού (κάτι που σημαίνει ότι η όδευση που είχε προτείνει η κοινοπραξία δεν άλλαξε σχεδόν καθόλου στην Νέα Καρβάλη), και λίγες μόνο ημέρες μετά την επίσκεψη του πρεσβευτή του Αζερμπαϊτζάν Ραχμάν Μουσταφάγεφ, η Δημοτική Κοινότητα Νέας Καρβάλης έδωσε στην δημοσιότητα το ψήφισμα που εγκρίθηκε κατά την διάρκεια της συνέλευσης.

Το ψήφισμα αναφέρει τα εξής:

Η Δημοτική Κοινότητα Νέας Καρβάλης του Δήμου  Καβάλας σταθερά και ανυποχώρητα τάσσεται υπέρ των επενδύσεων που παράγουν πλούτο και δημιουργούν θέσεις εργασίας .
  Ιδιαίτερα μέσα στις δύσκολες συνθήκες που βιώνει η χώρα και μαζί η τοπική μας κοινωνία , η υλοποίηση επενδύσεων και η καταπολέμηση  με τον τρόπο αυτό της ανεργίας , αποτελεί ζήτημα υψίστης σημασίας .
   O αγωγός  μεταφοράς φυσικού αερίου «TAP» , όπως εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντολογικοί όροι της όδευσης από την υπουργική απόφαση ,  διέρχεται από εκτάσεις καλλιεργήσιμης γής,  του κάμπου της Ν. Καρβάλης. Οι επιπτώσεις του έργου στη γη είναι τριπλής βαρύτητας , καθώς α) για τη κατασκευή του αγωγού θα χρειαστεί προσωρινή δέσμευση μιας ζώνης εργασίας πλάτους 38 μέτρων , για χρονικό διάστημα έως την υλοποίηση του έργου,  β) θα υπάρχει μόνιμη δέσμευση γης με περιορισμούς στη χρήση της  , καθώς θα αποκλείεται  η καλλιέργεια της με δενδροφυτεύσεις και  γενικά θα υπάρχει απαγόρευση καλλιεργειών με βαθύ ρίζωμα, με ταυτόχρονη απαγόρευση δόμησης  και 3) εκμηδενίζεται η αξία των εκτάσεων  των αγροτεμαχίων  που προσβάλλονται .
 Η τοπική μας κοινωνία έχει ήδη μέχρι σήμερα συμβάλλει ποικιλοτρόπως στην αναπτυξιακή προοπτική της χώρας μέσω οικειοθελούς παραχώρησης (βλ. Βιομηχανία Φωσφορικών Λιπασμάτων)   ή μέσω της απαλλοτριωτικής  διαδικασίας (Εγνατία Οδός , διέλευση αγωγού φυσικού αερίου κλπ) που έχουν περιορίσει δραματικά την καλλιεργήσιμη έκταση μας και έχουν επιβαρύνει ομοίως την ποιότητα της ζωής μας,  και το φυσικό περιβάλλον της περιοχής μας . 
 Ο κάμπος της Καρβάλης , χαρακτηρίζεται ως γεωργική γη υψηλής παραγωγικότητας , από τις πλέον εύφορες περιοχές της Ευρώπης. Η γεωργική γη υψηλής παραγωγικότητας προστατεύεται από  τους Ελληνικούς Νόμους , η δε διατήρηση και ορθή διαχείριση της είναι ουσιώδης όρος της βιώσιμης ανάπτυξης , καθώς αποτελεί την αναντικατάστατη  βάση του ανθρωπογενούς παραγωγικού συστήματος .
  Επειδή από καμία σοβαρή μελέτη δεν αποδεικνύεται η θετική επίδραση της επένδυσης στην καταπολέμηση της ανεργίας  της τοπικής κοινωνίας και στη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου των κατοίκων του Δήμου μας , το οποίο στηρίζεται κατά ένα μεγάλο βαθμό στο πρωτογενή τομέα της γεωργίας.  
  Επειδή ο περαιτέρω περιορισμός της καλλιεργήσιμης γης θα δημιουργήσει σοβαρό οικονομικό πρόβλημα στην αγροτική οικονομία όλης της περιοχής
Και κυρίως εάν στα παραπάνω προστεθεί και η επικινδυνότητα ενός πιθανού ατυχήματος πού λόγω του μεγέθους του αγωγού ,θα προκαλέσει ανυπολόγιστες βλάβες στους κατοίκους της περιοχής αφού η προτεινόμενη από την εταιρία όδευση είναι πολύ κοντά στον οικισμό μας

 Για τους παραπάνω λόγους
  Το Δ.Σ. της Δημοτικής Κοινότητας Νέας Καρβάλης του Δήμου Καβάλας καθώς επίσης και σύσσωμοι όλοι οι φορείς  είναι αντίθετοι στην όδευση του αγωγού ΤΑP όπως έχει σχεδιασθεί  και  ΟΜΟΦΩΝΑ  λένε
      ΟΧΙ στη διέλευση του αγωγού από καλλιεργήσιμες εκτάσεις .

Τετάρτη 8 Οκτωβρίου 2014

Οι "φήμες" επαληθεύτηκαν. Την παλιά χάραξη από τη Ν. Καρβάλη ακολουθεί ο ΤΑΡ




Άλλαξε η απόφαση στην πορεία ή δεν αποδέχθηκε ποτέ η Κοινοπραξία του αγωγού ΤΑΡ την πρόταση του ΤΕΕ-ΑΜ που φέρονταν ότι “υιοθέτησε” με μεγάλη ευκαιρία στη Ν. Καρβάλη, από την αρχή κιόλας της διαβούλευσης; Αυτός ο γρίφος δεν είναι εύκολο να λυθεί,  εκείνο πάντως που ξεκαθάρισε χθες κατά την ενημερωτική συγκέντρωση των κατοίκων της Ν. Καρβάλης είναι ότι οι χάρτες της εταιρίας στηρίζονται στην πρώτη όδευση και όχι στην μεταγενέστερη.

Το πρωί της Τετάρτης ο Περιφερειακός Σύμβουλος Αλέξανδρος Ιωσηφίδης, με την εξουσιοδότηση προφανώς των κατοίκων, έλαβε σε σφραγισμένο φάκελο από τον μηχανικό που έχει συμβληθεί με την Κοινοπραξία τον χάρτη όδευσης του αγωγού από την περιοχή της Ν. Καρβάλης -βάζει . Από τον χάρτη προκύπτει ότι η εταιρία δεν έλαβε υπόψη της την πρόταση του ΤΕΕ, όπου ο αγωγός έβγαζε αλώβητο το αγρόκτημα της Ν. Καρβάλης.


Η εταιρία επικαλέστηκε ότι δεν μπόρεσε να αποδεχθεί τη χάραξη που πρότεινε το ΤΕΕ, γιατί θα έβλαπτε τη Λεύκη, όπως ειπώθηκε. Ο πρώην πρόεδρος του ΤΕΕ-ΑΜ, Λάζαρος Βασιλειάδης, όμως, παρουσίασε σε ηλεκτρονική μορφή τους χάρτες που καταρρίπτουν αυτή την αιτιολόγηση. Ακόμη,  η εταιρία, σύμφωνα με πληροφορίες, επικαλέστηκε για την απόρριψη της εναλλακτικής πρότασης  όδευσης από τη Ν. Καρβάλη, όπως και για την περίπτωση της όδευσης από τα Τενάγη, το υψηλότερο κόστος του έργου, λόγω της ορεινότητας του εδάφους. Και για το σημείο αυτό υπήρχε ανταπάντηση,  και, συγκεκριμένα το παράδειγμα της Καστοριάς, όπου ο αγωγός περνά από υψόμετρο 1.000 και πλέον μέτρων,  όπως και το αντίστοιχο  της Αλβανίας , την οποία ο αγωγός διαπερνά από μεγάλο υψόμετρο.


Αυτό που διαφάνηκε χθες ήταν ότι οι κάτοικοι της Ν. Καρβάλης θα προσφύγουν στο ΣτΕ, ως φυσικά πρόσωπα, υπογράφοντας την κοινή προσφυγή, που θα συντάξουν ο Δήμος Καβάλας και ο Αγροτικός Σύλλογος.

Στη χθεσινή ενημερωτική συνάντηση εκτός από τους κ.κ. Βασιλειάδη, Μυστακίδη και Καλπακίδη, που πήραν και το λόγο για να ενημερώσουν τους 70, ίσως και περισσότερους κατοίκους που έδωσαν το «παρών», παραβρέθηκαν η πρόεδρος της «Δημωφέλεια» Αναστασία Ιωσηφίδου, ο πρόεδρος του Τοπικού Συμβουλίου, Νίκος Γκίκας, οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι, Αλέξανδρος Ιωσηφίδης,  Τάσος Τσαλδαρίδης,  Φώτης Καραλίδης  και Κώστας Μορφίδης,  ο τέως δήμαρχος Καβάλας Κωστής Σιμιτσής , οι Δημοτικοί Σύμβουλοι,  Χρήστος Τσοχαταρίδης, και Ηλίας Ιωαννίδης, ο πρόεδρος της Στέγης Πολιτισμού Ν.. Καρβάλης, Καπλάνης Ιωσηφίδης, μέλη Πολιτιστικών Συλλόγων και πολίτες.


Μετά την εκτενή ενημέρωση του κ. Βασιλειάδη  και άλλων που έλαβαν το λόγο,  συντάχθηκε ψήφισμα στο οποίο εκφράζεται η αρνητική θέση της τοπικής κοινωνίας στην όδευση του αγωγού. "Αποδείχθηκε αυτό που φοβόμουν όλο το προηγούμενο διάστημα, η εταιρία διαβεβαίωνε ότι τουλάχιστον για τη Ν. Καρβάλη θα προέβαινε  στη χάραξη που προτείναμε εμείς , έμεινε όμως με τις  υποσχέσεις , επομένως οι μηχανικοί είχαν στη διάθεσή τους μόνον τον αρχικό χάρτη και το δικό μας. Αυτό, όπως αντιλαμβάνεστε, αφήνει ηθικά εκτεθειμένη την εταιρία", δήλωσε ο κ. Βασιλειάδης αμέσως μετά το τέλος της σύσκεψης.