Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2014

Αύξηση τέλους καταλοίπων που πληρώνουν τα πλοία στο λιμάνι της Καβάλας: Τι συζητήθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο - Τι απαντάει ο πρόεδρος του ΟΛΚ




Ένας διαγωνισμός ο οποίος προέκυψε κυριολεκτικά από το πουθενά (αν και, σύμφωνα με την διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας, έπρεπε να έχει γίνει εδώ και αρκετό καιρό -ήδη από το 2009- λόγω ανάγκης συμμόρφωσης με την ευρωπαϊκή νομοθεσία) έφερε τα πάνω κάτω στις σχέσεις μεταξύ του δήμου Καβάλας και του ΟΛΚ. Πρόκειται για έναν διαγωνισμό βασικό αντικείμενο του οποίου ήταν τα τέλη καταλοίπων που πληρώνουν τα πλοία που αγκυροβολούν στο λιμάνι της Καβάλας (δηλ. τα χρήματα που καταβάλλουν τα πλοία κάθε φορά που ελλιμενίζονται προκειμένου να παραδώσουν τα στερεά και υγρά απορρίμματά τους).

Το πρόβλημα που προέκυψε ήταν ότι, ενώ με τον ισχύοντα κανονισμό -ο οποίος είχε τεθεί σε ισχύ πριν από περισσότερα από 10 χρόνια- τα τέλη που κατέβαλλαν τα πλοία όλων των ειδών (επιβατικά, οχηματαγωγά, εμπορικά, κρουαζιερόπλοια) ήταν λιγότερα από 100 € -η ακριβής τιμή ποικίλλει ανάλογα με το είδος, το μέγεθος του πλοίου και τον αριθμό των επιβατών που μεταφέρει-, τα νέα τέλη ξεπερνούν τα 1000 € (χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι τα 1170 € που θα πρέπει να καταβάλλει ένα κρουαζιερόπλοιο μεγάλου μεγέθους).

Η αύξηση αυτή, όπως ήταν φυσικό, προκάλεσε έντονη αναστάτωση τόσο μεταξύ των ναυτιλιακών πρακτόρων όσο και μεταξύ αυτών που ασχολούνται εδώ και αρκετό καιρό με τον τουρισμό κρουαζιέρας στην Καβάλα. Ήδη ο σύλλογος ναυτιλιακών πρακτόρων Καβάλας απέστειλε, την περασμένη εβδομάδα, επιστολή διαμαρτυρίας τόσο στον ΟΛΚ όσο και στο Επιμελητήριο Καβάλας, με τον πρόεδρό του Άγγελο Τσατσούλη να δηλώνει ότι "αρκετές ναυτιλιακές εταιρείες έχουν διαμηνύσει στους πράκτορες-μέλη του Επιμελητηρίου ότι θα αποφεύγουν το λιμάνι της Καβάλας.

Έντονη συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο Καβάλας - Α. Ιωσηφίδου: "Με τον ΟΛΚ έχουμε πολλά άλλα θέματα για να διαφωνήσουμε"

Το θέμα αυτό απασχόλησε, όπως ήταν φυσικό, και την συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας, με τον Μάκη Παπαδόπουλο να τονίζει ότι το θέμα ναι μεν δεν είναι της αρμοδιότητας του δήμου, αλλά είναι ουσιαστικά, αφού μια τέτοια εξέλιξη θα έθετε σε κίνδυνο τον τουρισμό κρουαζιέρας , για τον οποίο έχουν γίνει τόσα σοβαρά βήματα, και να ζητάει μάλιστα να αναλάβει την πρωτοβουλίαη δήμαρχος με τον ΟΛΚ και όλα τα ναυτικά πρακτορεία.

Για το θέμα αυτό η δήμαρχος Δήμητρα Τσανάκα σημείωσε ότι "η αύξηση των τιμολογίων για τα απόβλητα είναι αρκετά σοβαρή, και μπορεί να μην έχουμε άμεση αρμοδιότητα αλλά δεν μπορεί να μην μας απασχολεί. Ήδη οι αρμόδιες υπηρεσίες είναι αρκετά αυστηρές όσον αφορά τα υγειονομικά, αλλά πολύ καλά κάνουν διότι με τα όσα ακούμε τον τελευταίο καιρό περί μεταδοτικών ασθενειών. Ωστόσο δεν μπορούμε να πούμε ότι πράττουν το ίδιο καλά και για τα τιμολόγια για τα απόβλητα", ενώ η πρόεδρος της ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑΣ Αναστασία Ιωσηφίδου προχώρησε ένα βήμα παραπέρα τονίζοντας ότι "φοβάμαι πως θα έχουμε σοβαρά θέματα με τον Οργανισμό Λιμένος Καβάλας στο μέλλον."

Χρήστος Ηλιάδης: Περίμενα να ενημερωθούν καλύτερα οι φορείς

Από την πλευρά του, πάντως, ο πρόεδρος του ΟΛΚ Χρήστος Ηλιάδης με δηλώσεις του στο fonikavalas.blogspot.gr επεχείρησε να ρίξει τους τόνους, σημειώνοντας ότι τα τέλη που θα πληρώνουν τα κρουαζιερόπλοια είναι τα χαμηλότερα σε ολόκληρη την Βαλκανική Χερσόνησο (με εξαίρεση λιμάνια όπως ο Πειραιάς και η Πάτρα, στα οποία οι ναυτιλιακές εταιρείες διαθέτουν τα δικά τους γραφεία), και τονίζοντας ότι βάσει νόμου όσα κρουαζιερόπλοια δηλώνουν και αποδεικνύουν ότι μέσα σε ένα μήνα έχουν αγκυροβολήσει 3 φορές σε ένα λιμάνι της χώρας (όποιο και αν είναι αυτό) τότε δικαιούνται πλήρους απαλλαγής από τα τέλη καταλοίπων που θα πρέπει να καταβάλλουν στην Καβάλα (κάτι που δεν ίσχυε μέχρι τώρα).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου