Πέμπτη 9 Οκτωβρίου 2014

Αγωγός ΤΑΡ: Το ΥΠΑΝ μεσολαβεί στο ΥΠΕΚΑ για τις άδειες - Νίκος Γκίκας: Αν δεν υπήρχε εναλλακτική μπορεί να το συζητούσαμε




«Σφήνα» στο ΥΠΕΚΑ μπαίνει το υπουργείο Ανάπτυξης, σε ότι αφορά στις αδειοδοτήσεις του αγωγού ΤΑΡ. Όπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η ιστοσελίδα Euro2day.gr, σύμφωνα με τον υφυπουργό Ανάπτυξης Νότη Μιταράκη, στο υπουργείο του συστήθηκε ειδική ομάδα εργασίας, με σκοπό την μεσολάβηση προς το υπουργείο ΠΕΚΑ για τη λήψη όλων των απαιτούμενων αδειών.

Αυτό σημαίνει ότι τα στελέχη του ΤΑΡ, αντί να απευθύνονται απευθείας στο ΥΠΕΚΑ το οποίο έχει υπό την εποπτεία του το ενεργειακό έργο και είναι αρμόδιο για την έκδοση των αδειών, θα απευθύνονται πρώτα στο ΥΠΑΝ και στη συνέχεια το ΥΠΑΝ στο ΥΠΕΚΑ για την έκδοση των 10-11 αδειών που απαιτούνται για την εγκατάσταση των εργοταξίων και την έναρξη του έργου.

Και αυτό τη στιγμή που το ΥΠΕΚΑ γνωρίζει καλύτερα από οποιονδήποτε άλλο το έργο καθώς το προωθεί και το παρακολουθεί από τη στιγμή που κατατέθηκε η πρόταση του ΤΑΡ.

Πρόκειται για ένα ακόμη δείγμα πλήρους ανυπαρξίας συντονισμού μεταξύ των παραγωγικών υπουργείων, αλλά και χαρακτηριστικό της διάθεσης πολιτικών ηγεσιών να συνδέουν τη δραστηριότητα των υπουργείων με αρμοδιότητες άλλων, απλά και μόνο για να φανεί ότι παράγουν έργο.

Για το συγκεκριμένο έργο, το ποίο θα χρηματοδοτηθεί αποκλειστικά από τους επενδυτές, χωρίς κρατικές ή κοινοτικές επιδοτήσεις, έχει υπογραφεί πανηγυρικά ειδική συμφωνία, (Host Government Agreement) η οποία καλύπτει τις εκατέρωθεν υποχρεώσεις (υποχρεώσεις εταιρείας του αγωγού έναντι του Ελληνικού Κράτους και του Ελληνικού Κράτους έναντι της εταιρείας του αγωγού).

Δεν απαιτείται δηλαδή ούτε ένταξη σε διαδικασίες fast track ούτε και άλλα ενδιάμεσα όργανα, αφού οι δύο πλευρές συμφωνούν στις εκατέρωθεν υποχρεώσεις, ιδίως σε ό,τι αφορά τους όρους λειτουργίας του αγωγού, τις διαδικασίες απαλλοτριώσεων, τις αποζημιώσεις των θιγομένων κλπ.
Παρόλα αυτά, ήδη ξεκίνησε να λειτουργεί η ομάδα εργασίας στο ΥΠΑΝ και οι συσκέψεις με τα στελέχη του ΤΑΡ, ώστε τα μέλη της πρώτης να ενημερωθούν για τις απαιτούμενες άδειες και να προγραμματίσουν τη δράση τους για την προώθηση των αδειοδοτήσεων από το ΥΠΕΚΑ.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες του Euro2day.gr, προκειμένου να ξεκινήσουν οι εργασίες, εκτός της μελέτης περιβαλλοντικών και κοινωνικών επιπτώσεων η οποία εγκρίθηκε από το ΥΠΕΚΑ, απαιτείται η έκδοση επιπλέον οκτώ αδειών από τις υπηρεσίες του ΥΠΕΚΑ και τρεις άδειες από δασαρχεία, τα οποία και πάλι εμμέσως υπάγονται στο ίδιο υπουργείο.

Νίκος Γκίκας : Αν δεν υπήρχε εναλλακτική μπορεί να το συζητούσαμε

Την ίδια ώρα, αποφασισμένοι φαίνονται οι αγρότες της Ν. Καρβάλης να μη συναινέσουν στο αίτημα της Κοινοπραξίας ΤΑΡ να επιδείξουν τους τίτλους των χωραφιών τους και να διαπραγματευτούν τις αποζημιώσεις τους , προκειμένου να διέλθει  από αυτά ο αγωγός ΤΑΡ. Μετά την αναλυτική ενημέρωση που είχαν από το Λάζαρο Βσσιλειάδη και τους χάρτες που τους παρουσίασε κατά την προχθεσινή ενημερωτική συνάντηση στο Πολύκεντρο,  είναι πεπεισμένοι ότι η Κοινοπραξία τους αγνόησε.

Όπως δήλωσε στην εφημερίδα "ΝΕΑ ΕΓΝΑΤΙΑ" ο πρόεδρος του Τοπικού Συμβουλίου Ν. Καρβάλης Νίκος Γκίκας: "Μπορούν να κάνουν την αλλαγή της όδευσης χωρίς κόστος , αλλά μας αγνοούν. Εμείς είμαστε υπέρ της ανάπτυξης, αλλά όταν υπάρχει εναλλακτική  λύση, θα πρέπει να δέχονται την πρόταση της τοπικής κοινωνίας. Προφανώς, η εταιρία μας θεωρεί αμελητέα ποσότητα , μια μικρή τοπική κοινωνία με 4.000 κατοίκους. Δεν θα παρουσιάσουν τους τίτλους ιδιοκτησίας οι αγρότες , από όσο γνωρίζω δεν προσκόμισε κανένας αγρότης τίτλους, ακόμη και αυτοί που ενημερώθηκαν από τους μηχανικούς της εταιρίας . Θα προσθέσουμε κι εμείς στοιχεία για να στηρίξουμε την προσφυγή στο ΣτΕ  που ετοιμάζει ο δήμος . Εξάλλου, θα ήταν κοροϊδία να ανοίξουμε συζήτηση σήμερα για τα αντισταθμιστικά οφέλη. Γιατί να το κάνουμε σήμερα, όταν δεν το κάναμε εδώ και 2 χρόνια;  Φυσικά και θα απαντήσουμε αρνητικά σε μια τέτοια πρόσκληση, γιατί υπάρχει εναλλακτική, αν δεν υπήρχε εναλλακτική,  θα μπορούσαμε να πάρουμε την απόφαση να περάσει ο αγωγός μέσα από τα κτήματά μας, από τη στιγμή, όμως που υπάρχει εναλλακτική, χωρίς να πλήττει καθόλου τον κάμπο της Καρβάλης,  δεν καταλαβαίνω γιατί δεν το κάνουν. Θεωρώ ότι είναι αδιαπραγμάτευτη η αλλαγή της όδευσης από τη Ν. Καρβάλη" και  έθεσε επιπλέον και την επικινδυνότητα για τους ίδιους τους κατοίκους , αλλά και για τον Λαχανόκηπο της Ν. Καρβάλης  που …τείνει προς εξαφάνιση με τόσα έργα που τον παρακάμπτουν. "Κατ΄αρχήν να μη ξεχνάμε την επικινδυνότητα, αφού ο αγωγός σε κάποια σημεία περνά στα  300 μέτρα από τον οικισμό.  Να μην αγνοούμε αυτόν τον παράγοντα , με τόσα ατυχήματα που  έχουν σημειωθεί διεθνώς. Από μια έκρηξη δεν θα απομείνει τίποτε ζωντανό στα 1.000 μέτρα. Τον  λαχανόκηπο τον διασχίζει η Εγνατία,  ο αγωγός της ΔΕΣΦΑ, το τρένο και τώρα και ο ΤΑΡ, άρα δεν θα υπάρχει λαχανόκηπος σε λίγο". 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου